امیر فایل

  • ۰
  • ۰

مقاله فساد اداری

مقاله

نوع فایل:ورد تعداد صفحات:26

فساد اداری، آناتومی فساد، انواع فساد اداری، علل ظهور و گسترش فساد اداری، شرایط اساسی برای ظهور فساد اداری، ریشه&zwnj های اصلی فساد اداری، عوامل تسهیل کننده فساد اداری، پیامدهای فساد اداری، روشهای کنترل فساد اداری و جغرافیایی فساد اداری.

فساد مسأله&zwnj ای است که در تمام ادوار گریبانگر دستگاه&zwnj ها و سازمانها بوده و هستة ندیشه بسیاری از دانشمندان و متفکران سیاسی را تشکیل می&zwnj داده است. فساد اداری نیز به عنوان یکی از عمومی&zwnj ترین اشکال فساد پدیده&zwnj ای است که مرزهای زمان و مکان را در نوردیده و با این ویژگی نه به زمان خاصی تعلق دارد و نه مربوط به جامعة خاصی می&zwnj شود.

در واقع می&zwnj توان گفت فساد اداری پدیده&zwnj ای همزاد حکومتا ست. یعنی از زمانی که فعالیتهای بشر شکل سازمان یافته ومنسجمی به خود گرفت از همان زمان فساد اداری نیز همچون جزء لاینفکی از متن سازمان ظهور کرده است.بنابراین می&zwnj توان فساد را فرزند ناخواستة سازمان تلقی کرد که درنتیجه تعاملات گوناگون در درون سازمان و نیز به مناسب تعامل میان سازمان و محیط آن به وجود آمده است.

فساد اداری بخش از مجموعه مسایلی است که سازمانها در دورة عمر خود به ناگزیر آن را تجربه می&zwnj کنند. این مجموعه مسایل به معظلاتی اشاره دار دکه به طور عمده ریشه&zwnj های آن در خارج از سازمان قرار داشته ولی آثار آن سازمانها را متأثر می&zwnj سازد. این معضلات به عنوان چالشهایی که همواره پیش&zwnj روی مدیران هستند تلقی می&zwnj شوند که به دلیل عدم کنترل سازمان بر علل پیدایی آنها، طبیعتاً کنترل آنها نیز بسیار دشوار است؛ به عنوان مثال فساد اداری تا حد زیادی از نظامهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تأثیر می&zwnj پذیرد؛برای مثال بالا بودن نرخ بیکاری، میزان سلطة روابط غیر رسمی و سنتی بر ارتباطات میان افراد، میزان بلوغ نظام سیاسی و... برحجم فساد اداری یک جامعه تاثیر مستقیم می&zwnj گذارد از طرفی فساد اداری به طور مستقیم بر کارایی نظام اداری، مشروعیت نظام سیاسی و مطلوبیت نظام فرهنگی واجتماعی اثرات نابهنجاری خواهد گذارد که این تعامل باعث ایجاد دوری باطل ومارپیچی نزولی می&zwnj شود که در نهایت جامعه رابه افول خواهد کشاند؛ از این رو باید با پدیده&zwnj هایی از جنس فساد اداری که ریشه در زمینه&zwnj های گوناگونی دارند، بان گرشی سیستمی روبه&zwnj رو شد و به تدوین راه&zwnj حلهای جامع اندیشید. در این تحقیق نیز سعی شده است با چنین نگرشی به موضوع نگریسته شود و این رویکرد در تمامی مراحل تحقیق رعایت شده است.



دریافت‌فایل



لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-106582-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d9%87-%d9%81%d8%b3%d8%a7%d8%af-%d8%a7%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/
  • ۹۵/۰۶/۳۰
  • amir notic

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی