امیر فایل

۱۲ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
دانلود

لینک و پرداخت دانلود * پایین مطلب *

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش )

تعداد صفحه :3

فهرست:

مقدمه

زنبور ملکه

فصل پرورش زنبورها

پرورش ملکه

جفتگیری

تخمگذاری

دیدن ملکه

وارد کردن ملکه تازه به کندو

لوازم مورد نیاز برای زنبورداری

مقدمه :

زنبورهای یک کندو شامل یک ملکه ، چند صد زنبور نر و چندین هزار زنبور کارگر می&zwnj باشد. در تابستان و بهار که زنبورها فعالیت زیادی برای جمع آوری شیره دارند کندو ممکن است 7 - 5 کیلو زنبور داشته باشد و تعداد زنبورهای نر در این موقع زیادتر از هر موقع دیگر در کندو دیده شوند. هر یک از این دو نوع زنبور وظیفه خاصی دارند ولی منظوری که یک کندو تعقیب می&zwnj نماید عبارت از بقای نسل و یا دفاع و نگهداری کندو می&zwnj باشد و نظر انفرادی در بین نیست و هیچکدام از آنها در نتیجه سعی انفرادی قادر نیستند که برای مدت طولانی زنده بمانند و بنابراین هدف آنها بطور دسته جمعی انجام می&zwnj گیرد.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه17

فهرست مطالب

بادگیرها کولرهای آبی امروزی

مصالح ساختمانی بادگیرها

یزد شهر بادگیرها

فناوری بادگیرها در گذشته ایرانیان

بادگیرها تهویه ای بر روی بام های خانه کویرنشینان

بادگیرها و معماری ایرانی

با بادگیرها و یزد شهر بادگیرها آشنا شویم

حرکت هوا را به دلیل اختلاف فشار جو باد گویند. باد روی زمین عامل مهمی در تبادل دما، رطوبت و انتقال ذرات معلق است. این امر در ایجاد شرایط آسایش انسان یا اخلال در آن نقش مهمی دارد. جا به جایی هوا در بالا بردن سطح کارآیی ذهنی و فیزیکی افراد و کاهش میزان ابتلا به بیماری&zwnj ها بسیار موثر است. همچنین می&zwnj تواند عاملی در کاهش مصرف سوخت&zwnj های فسیلی باشد. اهمیت باد در طرح و ساخت محیط مسکونی از دیرباز مورد توجه بوده است. ارسطو چهار قرن قبل از میلاد و ویترویرس معمار روسی یک قرن قبل از میلاد از روش استفاده باد در معماری و شهرسازی صحبت می&zwnj کنند.

بادگیر، یک روش ابداعی ایرانی برای ایجاد فضای خنک

بادگیر، یک روش ابداعی ایرانی برای ایجاد فضای خنک در داخل منازل گرم کویری است. این دستگاه تهویه مطبوع ، سالیان درازی از روزگاران دور ، فضای زندگی مردم ایران را قابل تحمل کرده است. بادگیرها معمولاً برجکهای کوچکی به صورت چهارضلعی یا چند ضلعیهای منتظمند که ساختار مثلث در آنها به هیچ وجه دیده نمی شود. بادگیر تشکیل شده است از برجکی تقریباً مرتفع&rlm تر از جاهای دیگر خانه در روی بام. عموماً بادگیرها بر روی قسمتی از خانه های کویری به نام حوضخانه بنا می شده&zwnj اند. حوضخانه ایوانی کوچک



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

این محصول در قالب ورد و قابل ویرایش در 54 صفحه می باشد.

ترویج و آموزش کشاورزی

نوعی آموزش غیر رسمی به روستائیان و علاقمندان به کشاورزی برای آشنائی و استفاده از فناوری&zwnj های نو جهت افزایش تولید و بهره&zwnj وری و درآمد و ارتقای سطح زندگی تولیدکنندگان کشاورزی و رسیدن به اهداف توسعه کشاورزی و روستائی است. ترویج کشاورزی یاری هدفدار در تصمیم&zwnj گیری و شکل گیری نظرات تعریف شده است. کارشناسان آن را نوعی مداخله گری ارتباطی حرفه&zwnj ای می&zwnj &zwnj دانند که توسط یک نهاد به منظور ایجاد تغییرات داوطلبانه رفتاری در کشاورزان با فرض داشتن منافع جمعی یا اجتماعی بنا می&zwnj شود. هدف&zwnj های ترویج هدف ترویج کشاورزی رسیدن به اهداف توسعه کشاورزی و ارتقاء سطح زندگی کشاورزان بویژه کشاورزان خرده&zwnj مالک و تهیدست است تا از طریق آشنائی با یافته&zwnj های پژوهشی و فناوری بصورت ساده و کاربردی بتوانند با افزایش تولید و کاهش هزینه و کسب درآمد بیشتر سطح زندگی خود و خانواده را فراهم نمایند. ترویج کشاورزی در کشورهای در حال توسعه برای رسیدن به اهداف توسعه کشاورزی و روستائی یکی از عناصر ضروری است که بیشتر در قالب نظامهای دولتی و اخیرا در برخی کشورها بصورت فعالیتهای ترویج خصوصی کشاورزان را تحت آموزش به روشهای مختلف قرار می&zwnj دهند.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:3

فهرست و توضیحات:

مقدمه

مولکول های آنالیت

وابستگی همان طور که در شکل 3-7 نشان داده شده طولی نمی باشد ، که با برپا کردن نواحی جذب سطحی متغیر می باشد . بنابراین حساسیتی که در (1-7) شرح داده شده ثابت نمی باشد . اما در سطوح متفاوت جذب سطحی LANGMUIR با فرض این که سیگنال Iنسبت به پوشش سطحی 5 متناوب باشد ، حساسیت S می تواند به این صورت باشد .

به هر حال در شرایط عملی وسایل حسگر ما اغلب می توانیم دوره ی حساسیت را با دامنه ی تراکم مولکول های آنالیست که قابل اندازه گیری اند جایگزین کنیم و یا

حتی با حداقل تراکم ثبت شده ی ممکن که می توان از سطح پارازایت ( Noise Level) تشخیص داد را جایگزین کرد .

شکل 3-7 خط هم دمای جذب سطحی LANGMUIR در مقادیر متفاوت K تراکم مولکول های آنالیت را می توان با واحدهای معینی از وزن ng/ml ) یا (g/l , mg/ml و در تراکم (m/ و یا واحدهای وابسته از قبیل یک جز در میلیون از مولکول های اصلی در محیط می باشد .

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در ترکیبات شیمیایی و ح گرهای زیستی گزینش می باشد .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه9

فهرست مطالب

فهرست مندرجات

[مخفی شود]

[ویرایش] تاریخ

از میان مشکلات عدیده&zwnj ای که اتحاد ایتالیا (۱۸۷۰ ـ ۱۸۴۸) بدنبال داشت، آنچه بیش از همه اضطراری می&zwnj نمود، همانا یکدست ساختن سرزمینی بود که از لحاظ سیاسی و اقتصادی بسیار متفاوت بود.

بکار گیری ساختارهای اداری دوره رژیم سلطنتی ساوویا در طول زمان باعث وخیم تر شدن اختلافات قبلی میان مناطق مختلف ایتالیا گردید و بدنیال آن موج مهاجرت طبقه روستایی به سوی آمریکای شمالی و جنوبی آغاز شد. میان سالهای پایانی قرن نوزدهم و سالهای آغازین قرن بیستم، چند میلیون ایتالیایی به خارج از کشور مهاجرت نمودند.

از دیدگاه اقتصادی و اجتماعی،دوره قبل از اتحاد تا زمان آغاز جنگ اول جهانی با پدیده رشد کلی کشور همراه بود که با تکیه به موقعیت بین المللی مثبت، این امکان را یافت تا سر و سامانی به وضعیت مالی و ساختارهای دولتی داده و بخش&zwnj های اصلی برای کمک به پیشرفت و توسعه صنعتی را گسترش دهد و در این راستا البته از کمک سخاوتمندانه سرمایه&zwnj های خارجی نیز بهره برد.

شرایط اجتماعی کشور، که همراه با اختلافات پیش گفته میان مناطق روستایی و شهری بود ،سالهای اولیه &rdquo صنعتی سازی کشور&rdquo و اولین قدمها بسوی یک ساختار مدرن اجتماعی را با شکل گیری احزاب سیاسی رقم زد.

ظهور این احزاب سیاسی و تنش&zwnj های اجتماعی ناشی از آن تأثیر گسترده&zwnj ای بر جریانهای بعدی تاریخی ایتالیا بجای گذاشت.

[ویرایش] جنگ اول جهانی

بدنبال بر خورداری شهروندان ایتالیایی از حق رای در سال ۱۹۱۳، روند یکپارچه سازی سیاسی کشور تکمیل شد و این در حالی بود که چهره بین&zwnj المللی ایتالیا که بدنبال اصلاحات آغاز شده از فردای روز اتحاد، هماهنگ تر و مدرنتر شده بود، وجهه بیشتری یافته و تقویت می&zwnj شد.

در آستانه جنگ اول جهانی، ایتالیا چشم انداز ترسیم شده تا آن زمان را دگرگون ساخته و در کنار قدرتهای متحد، فرانسه، انگلیس و ایالات متحده وارد جنگ شد. بدنبال کنفرانس صلح ورسای در سال ۱۹۱۹ مناطق شمالی ترنتینو، التوادیجه و ونتریا جولیا را که برای کامل ساختن روند اتحاد ملی مورد نیاز بود، بدست آورد.

ایتالیا هر چند که از مبارزه پیروز خارج شده بود، اما از نقطه نظر اقتصادی زیر بار فشارهای وارده،دچار چنان آشفتگی&zwnj هایی گردیده بود که دولتهای وقت آن زمان توان هدایت آن را بسوی دست آورده&zwnj های مثبت نداشتند.

در این برهه برخی از تشکیلات سیاسی که بعدها بمدت دهها سال بر آینده کشور تأثیرات عمیقی گذاشت، پا به عرصه وجود &zwnj گذاردند، از جمله حزب ملت (۱۹۱۹) که بعدها به حزب دموکرات مسیحی تغییر شکل داد،حزب سوسیالیست، حزب کمونیست که توسط گرامشی پایه گذاری شد (۱۹۲۱) و طبقات مبارز که توسط موسولینی شکل گرفت (۱۹۱۹) و بعدا در سال ۱۹۲۱ به حزب فاشیست ملی تغییر شکل داد و عامل به قدرت رسیدن موسولینی شد.

[ویرایش] ایتالیا میان دو جنگ

در سال ۱۹۲۵ با ممنوع شدن فعالیت تمامی دیگر احزاب، دوره رژیم فاشیست آغاز می&zwnj شود که با سیاست استبدادی و در پوشش ملی گرایی، باعث دگرگونیهای ریشه&zwnj ای در زندگی کشور گردید و آزادی&zwnj های سیاسی را محدود نمود. این رژیم برای ممانعت از دشمنی کلیسای کاتولیک، به توافقی با واتیکان (۱۹۲۹) دست یافت.

در آن سالها اقدامات جدی برای تقویت و توسعه فعالیت&zwnj های صنعتی و کشاورزی صورت گرفت. در زمینه سیاست خارجی، موسولینی سعی کرد با اتکا به سیاست توسعه طلبانه و قدرتهای متحد، پرستیژ خود را تثبیت نماید که نقطه اوج آن اتحاد با آلمان و ورود به جنگ دوم جهانی (۱۹۴۵ ـ ۱۹۴۰) علیه متفقین و متعاقبا سقوط رژیم فاشیست بدنبال ناکامی&zwnj های نظامی بود.

بازسازی دموکراسی و اداره وضعیت سخت کشور بعد از پایان جنگ و سعی در از بین بردن هر آنچه از رژیم فاشیست به ارث مانده بود، باعث شد تا مجمع قانون اساسی شکل بگیرد.

در دوم ژوئیه سال ۱۹۴۶،و بدنبال انجام رفراندوم &rdquo جمهوری ایتالیا&rdquo متولد شد و این تاریخ تبدیل به جشن ملی شد. قانون اساسی جدید از تاریخ اول ژانویه ۱۹۴۸ رسمیت یافته و به مرحله اجرا در آمد.

ایتالیا بعد از جنگ،تلاش زیادی برای نزدیکی به کشورهای غرب انجام داد و در این راستا به &rdquo اتحاد آتلانتیک&rdquo ملحق شد که سازمانی نظامی دفاعی است که به ابتکار آمریکا شکل گرفت و اکثر کشورهای اروپایی غربی نیز به آن پیوستند.

در سطح اروپا،ایتالیا در آن دوره از جمله کشورهایی بود با حداکثر توان در راستای یکپارچگی اروپا در طی مراحل مختلف آن،چه از نظر اقتصادی و چه سیاسی کوشش نمود.

از اول ژانویه ۱۹۹۹،ایتالیا از جمله ۱۱ کشوریست که واحد پولی یورو را به عنوان پول واحد بر گزید.

[ویرایش] جغرافیا



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

فهرست مطالب

  • تاریخچه بیماری سل
  • علل گسترش مجدد جهانی بیماری سل
  • افراد پر خطر از نظر تماس با عفونت سل
  • افراد پرخطر از نظر تبدیل عفونت به بیماری سل
  • موقعیت های طبی خاص که موجب تسریع تبدیل عفونت سل به بیماری میشود:
  • بیماری سل در زندان
  • عوامل میکروبی بیماری سل
  • مجموعه مایکوباکتریوم سلی
  • نحوه انتقال عفونت سل
  • اشکال بیماری سل
  • بیماریابی سل
  • تظاهرا ت بالینی بیماری سل
  • علائم عمومی
  • علائم بیمار مشکوک به سل ریوی
  • تظاهرات بالینی درسل خارج ریوی
  • تشخیص
  • سل ریوی
  • تعداد اسلاید: 36 صفحه
  • مناسب برای ارائه سمینار
  • قابل ویرایش
  • درمان بیماری سل
  • اهداف درمان
  • اصول درمان
  • سل و HIV

تعداد اسلاید:36 صفحه

قابل ویرایش

مناسب برای ارائه سمینار



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

مومیایی

مومیایی به جسدی گفته می شود که پوست و گوشت خشک شده آن در اثر تماس عمدی یا تصادفی با مواد شیمیایی، سرمای فوقالعاده زیاد ، رطوبت بسیار پایین یا عدم وجود هوا حفظ شده است.

معمولا تا اسم مومیایی به میان می اید یاد مصر میفتیم ولی ایا واقعا مصریها یا اهالی جزایر تبث مومیایی ها را به وجود اوردند؟

جواب این سوال خیر میباشد اولین مومیایی ها مومیایی های یخی بودن حیوانات و انسانهایی که در یخبندانهای شدید گیر می افتادند و مرگ روح انها را با خود می برد و جسمشان را میان انبوهی از یخ و برف تنها میگذاشت مومیایی های دیگر مومیایی های خشک بوده اند بله بیابان نشین ها انسانهایی که در صحرا میمردند را خاک میکردند و اجساد انها در زیر لایه های شن نابود نمیشد بلکه سالم میماند اخرین دسته مومیایی های مصری بودند که اعماو احشائ بدن مرده خالی میشد ودرون بدن با کاه پر میشد چیزی شبیه خشک کردن حیوانات امروزی و بعد لایه موم بر روی بدن کشیده میشد و بعد اجساد را زیر نور خورشید قرار میدادند تا موم خشک شود مانند مومیایی توتان خامون بقیه انسانها به روش جالبتری مومیایی میشدند مانند مومیایی مرد تولوندی در موزه زیلبورگ دانمارک این مرد ابتدا خفه شده و بعد اورا درون باتلاق انداخته اند و جسد سالم مانده است این جسد در سال 1950 توسط کارگران در نزدیکی تولوند واقع در شمال دانمارک یافت شده است و به مومیایی جنازه باتلاق نیز معروف است .

--------

برای دیدن بقیه مطالب باید مقاله را دانلود کنید ، این مقاله 15 صفحه ای در فرمت word تهیه شده است .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:8

فهرست مطالب

اشاره

نگاهی گذرا به عزاداری در اسلام

آگاهی مردم ایران از واقعه کربلا

رسمی شدن مراسم عاشورا در عهد آل بویه

عزاداری برای شهدا در اسلام سابقه&rlm ای دیرین دارد و از اخبار برمی&rlm آید که پیامبر صلی&rlm الله&rlm علیه&rlm و&rlm آله نیز آن را تأیید کرد و در برگزاری آن همت می&rlm گماشت. ابن هشام می&rlm نویسد بعد از تمام جنگ اُحد که رسول خدا صلی&rlm الله&rlm علیه&rlm و&rlm آله به خانه خود می&rlm رفت، عبورش به محله بنی عبدالاشهل و بنی ظفر افتاد و صدای زنان آنها ـ که بر کشتگانشان گریه می&rlm کردند ـ به گوش آن حضرت خورد و موجب شد که اشک بر صورت او نیز جاری گردد و در پی آن بفرماید: ولی کسی نیست که بر حمزه بگرید!

سعد بن معاذ و اسید بن حضیر (رؤسای قبیله بنی عبدالاشهل) پس از آگاهی از این موضوع، و زمانی که به خانه&rlm های خود باز گشتند، به زنان قبیله&rlm شان دستور دادند لباس عزا بپوشند و به درِ مسجد بروند و در آنجا برای حمزه اقامه عزا و ماتم کنند. رسول خدا صلی&rlm الله&rlm علیه&rlm و&rlm آله که صدای گریه آنها را شنید، از خانه خویش (که جنب مسجد بود) بیرون آمده (از آنها سپاسگزاری کرد و) فرمود: « به خانه&rlm های خود بازگردید، خدایتان رحمت کند که به خوبی مواسات خود را انجام دادید» (2).

پیامبر در شهادت جعفر طیار نیز هم خود گریست و هم برای عزاداران که در خانه او گرد آمده بودند طعام تهیه کرد(3). بنابر روایت ابن سعد، اندوه و افسردگی پیامبر برای شهدای جنگ موته چندان زیاد بود که اصحاب نیز به شدت اندوهگین و افسرده شدند(4).

هنگامی که پیامبر صلی&rlm الله&rlm علیه&rlm و&rlm آله رحلت کردند، مردم مدینه، از زن و مرد، به گریه و ندبه پرداختند و بنا بر قول عثمان بن عفان « برخی از اصحاب چنان اندوهگین شدند که چیزی نمانده بود به وهم دچار آیند» (5). و بنا بر نقل عایشه زنان به عزاداری پرداختند و به سینه و صورت خود می&rlm زدند(6).

در شهادت علی علیه&rlm السلام فرزندان آن حضرت و مردم کوفه به شدت می&rlm گریستند(7) و هنگامی که امام حسن علیه&rlm السلام به شهادت رسید، برادرش محمّد حنفیه مرثیه و نوحه&rlm سرایی کرد(8).



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

دانلود پاورپوینت در مورد &ldquo سفره های آب زیرزمینی&rdquo

تعداد اسلاید: ۲۸

فرمت: ppt



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه15

فهرست مطالب

معاهده ترکمانچای

هو الله

دیباچه عهدنامه ایران و روس

الحمدالله الوافی و الکافی بعد از انعقاد عهدنامه مبارکه گلستان و مبادلات و معاملات دوستانه دولتین علیتین و ظهور آداب کمال مهربانی و یکجهتی حضرتین بهیٌتین به مقتضای حرکات آسمانی برخی تجاوزات ناگهانی از جانب سر حد داران طرفین به ظهور رسیده که موجب سنوح غوایل عظیمه شد و از آن جا که مرآت ضمایر پادشاهانه جانبین از غبار این گونه مخاطرات پاک بود اولیای دولتین علیتین تجدید عهد مسالمت را اهتمامات صادقانه و کوشش های منصفانه در دفع و رفع غایله اتفاقیه به ظهور رسانیده عهدنامه مبارکه جدید به مبانی و اصولی که در طی فصول مرقومه مذکور



دریافت‌فایل