امیر فایل

۱۶۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
دانلود

دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود


دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

مقدمه

درکشورهای مختلف نظامهای حقوقی مستقلی وجود دارد که ازیکدیگر متفاوت هستند. اگرچه آنها روابط حقوقی خود رابراساس اوضاع و احوال حاکم برآن جامعه ونیازهای خاص آن تدوین و تنظیم می کنند، اما درعمل مواردی پیش می آید که محاکم داخلی میبایست حقوق وقوانین کشورهای دیگر را نیز دررسیدگی های قضایی خود مدنظر قرارداده و اعمال نمایند. حقوق بین الملل خصوصی که گاهی به آن حقوق « تعارض قوانین» نیز اطلاق میشود، مجموعه قواعد و مقرراتی است که روابط حقوقی بین المللی اشخاص حقیقی یا حقوقی را بایکدیگر تنظیم می کند .بنابراین ، موضوعی مربوط به حقوق بین الملل خصوصی است که ازمرز یک کشور گذشته و به کشور دیگر تسری می یابد.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

فایل : word

قابل ویرایش و آماده چاپ

تعداد صفحه :22

یکی از حیطه های بزرگ کیفیت زندگی، کیفیت زندگی زناشویی است، از مفاهیم بسیاری از قبیل تعهد برای کیفیت زناشویی به کار رفته است (لویس و اسپانیز، 1979، به نقل از الیس 2004).

در مورد معنای هر یک از این مفاهیم توافق وجود ندارد. علت آن به نبود یک نظریه ی واحد در مورد چیستی کیفیت زناشویی باز می گردد (گلن، 1990؛ به نقل از الیس، 2004). کُل و اسپانیر (1976) کیفیت زناشویی را به عنوان موفقیت و عملکرد یک ازدواج توصیف کرده اند. (هارپر و همکاران، 2000). لارسون و هولمان (1994) بیان کردند کیفیت زناشویی یک مفهوم پویا است زیرا ماهیت و کیفیت روابط میان افراد در خلال زمان تغییر می یابد که این مطلب امکان شناسایی عوامل تأثیرگذار بر کیفیت یک رابطه را فراهم می نماید. هرچند ممکن است که این قبیل روابط پیچیده بوده و حاوی تعاملات میان متغیرهای بسیار باشند.

از عوامل مؤثر در کیفیت زندگی زناشویی می توان به عوامل فردی، عوامل ارتباطی و عوامل خارجی اشاره کرد.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

اشتغال زنان حقی برابر با نیازهای اقتصادی؟

موضوع اشتغال زنان ومخالفت مردان با کارآنها یکی ازمهمترین مسائلی است که با وجود اهمیت فوق الهاده آن تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است بدین ترتیب اگرچه حضورفعال زنان درامور روزمره زندگی به ویژه درخانه داری وترتیب کودکان آشکار است امانقش حساس آنها در تولید وتوسعه اقتصادی اجتماعی وفرهنگی جامعه چندان که باید محوس نبوده است ازسوی دیگر وجود این باوردرمیان برخی از مردان که نیازی به کارزنان نیست وجای زنان درخانه است موجب شده که فرهنگ نان اوری مرد در کشورهای توسعه نیافته باقی بماند وفشار بیشتری راروی نان اورخانواده که همان مرد است وارد کند.

مخالفت مردان با کار زنان علاوه برایجاد فشار روانی روی انها موجب می شود که نرخ فقر در جمعیت زنان که همواره بیش ازمردان است ثابت بماند ازسوی دیگر هزینه های ملی صرف شده برای تحصیلات وارتقای اجتماعی دختران و زنان با خارج ماندن انهاازچرخه کار و تلاش به رکود بنشیند و این رکودهای خانوادگی کشور و در مرحله بعد کل منطقه را با امار وارقام نگران کننده رکود اقتصادی هم بسترکند این درحالی است که کارشناسان بانک جهانی برخلاف عقیده این گروه از مردان درخاورمیانه بشدت به اشتغال وکار زنان نیازاست. طی سالیان اخیر گرچه عواملی همچون عملکرد سازمان های بین المللی افزایش سطح اموزش گسترش جمعیت شهری و...

به طور قابل ملاحظه ای دردیدگاه هایی مربرط به استقلال زنان درایران نقش داشته است اما هنوز نتوانسته اند ان رابه سطح مطلوب برسانند ،از این رو بسیاری از محققان که اشتغال زنان رابه عنوان نیمی ازپیکره جامعه در رفع مسائل بنیادی مانند بی سوادی ، افزایش بی رویه جمعیت و...موثرمی دانند،لزوم ایجاد زمینه های مساعد تری رابه لحاظ حقوقی،فرهنگی واقتصادی یاداور میشوند تا بدین وسیله به مشارکت مطلوب تر زنان درتحقیق برنامه ریزی های اقتصادی واجتماعی کمک می شود.

به گزارش اشیاء درسال های اخیروقوع تحولات فرهنگی ،اجتماعی واقتصادی برساخته خانواده واز جمله نگرش انهاست به مسائل مربوط به زنان اثرگذاشت .به گونه ای که با وجود برخی قوانین ومقررات باگذشت سال هااز عمرحکمرانی سنت هابه مسائل خانوادگی به تدریج ازمیزان نارضایتی مردان ازاشتغال زنان کاسته شده است

این درحالی است که نتایج یک تحقیق ضمن تایید وجوداین قبیل باورهادرمیان برخی از مردان نشان می دهد 53، 74 درصد مردان سال 39،74 درصد،سال 79،26 درصدودرسال 21،81 درصدمردان بااشتغال زنان مخالف بودهاند.اما همچنان درکنارموانع ساختاری وسازمانی که درسررا زنان برای ورودبه چرخه اشتغال وجود دارد،21 درصدمردان ایرانی مطلقا باکارهمسران خود مخالف هستند درکنار این جمعیت 21 درصدی ،گروهی ازمردان نیز بیان می کنند که همسر خود اعلام بی نیازی می کنند بنابراین زمانی که این 3 گروه دریک جمعیت قرار می گیرند،فرهنگ غلط وضعف مسئولان در روغن کاری چرخه اشتغال زنان که از رگه های مهم در رکود اشتغال زنان محسوب می شوند،بیشترقابل درک است درحال حاضر شمار مردانی که موافق کارکردن زنان در بیرون ازمنزل ومخالف خانه داری صرف انها هستند،روبه افزایش است واز 60درصد در سال 79بیش از63 درصد در سال 82رسیده است.

شامل 81 صفحه فایل word قابل ویرایش



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه82

فهرست مطالب

مقدمه

مفهوم زهد

نقش زهد در تکامل انسان

تفاوت زهد اسلامى با رهبانیت مسیحى

زهد، از جمله ارزش&rlm هاى متعالى مکتب اسلام است که مورد توجه و تاکید زیاد ائمه (علیهم السلام ) قرار گرفته است. بى&rlm شک، زهد و تقوا، دو عنصر مهم و قابل&rlm توجه&rlm اند که مکمل و متمم هم&rlm اند. در معارف اسلامى، پس از مسئله&rlm ى تقوا، بر زهد،بیش از سایر معارف تکیه و سفارش شده است.

شک نیست که « گرایش انسان به زهد، ریشه در آزاد منشى او دارد. انسان، بالفطره&rlm میل به تصاحب و تملک و بهره&rlm مندى از اشیا دارد، ولى آن جا که مى&rlm بیند اشیا به&rlm همان نسبت که در بیرون، او را مقتدر ساخته، در درون، ضعیف و زبون&rlm اش کرده و مملوک و برده&rlm ى خویش ساخته، در مقابل این بردگى، طغیان مى&rlm کند و نام این طغیان، زهد است &rlm &rlm » . (۱) در این مقال، ابتدا به « مفهوم زهد» نظر مى&rlm کنیم، آن&rlm گاه « اصول&rlm و پایه&rlm هاى زهد در اسلام&rlm » را مورد بررسى قرار داده و پس از آن، به « نقش زهد درتکامل انسان&rlm » اشاره مى&rlm کنیم. در بخش بعد، « تفاوت زهد اسلامى با رهبانیت&rlm مسیحى&rlm » را ذکر کرده و به « تفاوت میان زهد و فقر اقتصادى&rlm » نیز نگاهى خواهیم&rlm افکند. در ادامه از « زهد حقیقى وانحرافى



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه54

زندگی انسان بعد از دنیا

خدای تعالی برای ما خیر می&zwnj دهد که انسان از این دنیا که محل حیات اجتماعی اوست، به عام دیگری به نام برزخ و سپس به عالم آخرت کوچ می&zwnj کند، ولی روش زندگانیش بعد از این دنیا، انفرادی است، یعنی ارتباطی با تعاون اجتماعی ندارد و به کمک و همکاری دیگران نیازمند نیست و تنها وجود خودش در تمام شوون حیاتی موثر خواهد بود.

اگر این نظام طبیعی و نوامیس مادی که در در این عالم مشاهده می&zwnj شود، در عوالم بعدی نیز حکمفرما بود، ناچار باید زندگانی برزخی و اخروی هم مانند حیات دنیوی بر اساس اجتماع و تعاون استوار باشد، ولی انسان همین&zwnj که از این عالم رخت بربست، دیگر این جریانات را پشت سر انداخته و متوجه پروردگارش می&zwnj شود. دیگر اثری از علوم عملی که ویژه&zwnj ی محیط اجتماع و کار است، نمی&zwnj ماند، دیگر لزوم استخدام و تصرف و مدنیت و اجتماع تعاونی و سایر احکام و قضاوت&zwnj هایی که در دنیا دارد، بی&zwnj مورد خواهد بود، تنها انسان است و اعمالی که انجام داده و نتایج نیک و بد آنها.

از این پس چهره&zwnj ی حقایق بی&zwnj پرده جلوه&zwnj گر شده و خیر باعظمتی که مورد اختلاف بود، ظاهر می&zwnj شود. در آیه&zwnj ی 80 سوره&zwnj ی مریم می&zwnj فرماید:

« و نرثه ما یقول و یاتینا فردا» و در آیه&zwnj ی 94 از سوره انعام می&zwnj فرماید: « و لقد جئتمونا فرادی کما خلقنا کم اول مره ترکتم ما خولنا کم و اظهور کم و ما نری معکم شفاء کم الذین کنتم زعمتم انهم فیکم شرکاء لقد تقطع ینکم و ضل عنکم ما کنتم تزعمون»

و امثال این آیات زیاد است و چنانکه می&zwnj بینید از این&zwnj ها استفاده می&zwnj شود که روش زندگانی انسان بعد از دنیا عوض شده و



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:22

فهرست مطالب

ملکه

الف - پرورش ملکه

ب - به وجود آمدن افراد کارگر یا ملکه

ج - ملکه باکره

د - تخمگذاری

ه - تولید مثل به طریق بکرزایی

و - دیدن ملکه

عملیاتی که روی ملکه انجام می گیرد

ز - وارد کردن ملکه تازه به کندو

پرورش زنبور عسل بخش دوم( انتخاب محل زنبورستان)

12 - سطح زنبورستان و استقرار کندوها روی پایه یا سکو

13- فاصله کندوها از هم در یک زنبورستان :

14- مکان زنبورستان در رابطه با سمپاشی باغ ها و مزارع :

15- جهت استقرار کندوها در زنبورستان :

16 - محافظت کندوها از عوامل نامساعد جوی و محیطی

17 - مسافت مکان جدید زنبورستان تا مکان قبلی

18 - رابطه کندو و مساحت زنبورستان :

19 - نحوه استقرار کندوها در زنبورستان :

20 - زنبورستان در مناطق گرمسیری :

راهنمای پرورش و نگهداری زنبور عسل(بخش اول)

راهنمای پرورش و نگهداری زنبور عسل
لوازم مورد نیاز برای زنبورداری
کندو

رقص زنبورچیست؟

تولید مثل و تشکیلات کندوی زنبور عسل

زنبورهای یک کندو شامل یک ملکه، چند صد زنبور نر ون چندین هزار زنبور کارگر می باشد. در تابستان و بهار که زنبورها فعالیت زیادی برای جمع آوری شیره دارند کندو ممکن است 5-7 کیلو زنبور داشته باشد و تعداد زنبورهای نر در این موقع زیادتر از هر موقع دیگر در کندو دیده شوند. هر یک از این دو نوع زنبور وظیفه خاصی دارند ولی منظوری که یک کندو تعقیب می نماید عبارت از بقای نسل و یا دفاع و نگهداری کندو می باشد و نظر انفرادی در بین نیست و هیچکدام از آنها در نتیجه سعی انفرادی قادر نیستند که برای مدت طولانی زنده بمانند و بنابراین هدف آنها به طور دسته جمعی انجام می گیرد.

ملکه
ملکه زنبور عسل بسادگی از کارگران و زنبور نر مشخص می شود. ملکه نسبتا درشت تر و درازتر از کارگران و درازتر از زنبوران نر است، ولی پهن تر از آنها نیست. از آنجا که شکم ملکه طویل و در سطح زیرین پهن است، طول بالهایش نسبت به بدن از بال کارگرها و زنبوران نر کوتاه تر است.
نیش ملکه کمی خمیده است و نسبت به نیش کارگر دارای دندانه های کمتری است و فقط برای از بین بردن ملکه های رقیب به کار می رود. حرکت ملکه در حالت عادی ملایم است ولی در مواقع احتیاج می تواند با سرعت حرکت کند. ملکه ای که جفتگیری کرده و در حالت تخم گذاری است روی شانه هایی قرار دارد که جوانترین نوزادان در آن زندگی می کنند. ملکه در این حالت، اغلب بوسیله عده ای محافظ احاطه شده است. سر محافظین اغلب به طرف ملکه می باشد. محافظان در این حالت، با شاخک های خود ملکه را آرایش می کنند و با دهان خود او را می لیسند یا غذا می دهند؛ بعلاوه مدفوعات وی را بیرون می برند.
امروزه کاملا واضح است تمام تخمهایی که در سلولها قرار دارد، بوسیله ملکه واحد کندو گذاشته می شود. این ملکه در جوانی در هوای آزاد با یک یا چند نر پشت سر هم جفتگیری و برای خود تا آخر عمر اسپرم ذخیره می کند. زنبورهای کارگر می توانند تعداد کمی تخم بگذارند ولی قادر به جفتگیری نیستند و معمولا در حالتی که ملکه کندو زنده است تخمگذاری برای آنها ممنوع است. نوزادانی که از تخم زنبوران کارگر بوجود می آیند به علت اینکه فکنده نیستند تبدیل به زنبورهای نر می شوند. چنین نرهایی معمولا از نرهای طبیعی که از ملکه بوجود می آیند، کوچکترند.
فصل پرورش نوزادان در شرایط آب و هوایی معتدل، به مقدار کم، از اواسط دیماه شروع شده مرتب توسعه می یابد؛ و اوایل اردیبهشت، به حداکثر خود می رسد. در صورتیکه شرایط اجازه دهد، فعالیت تولید مثل آنها، به همین وضع، تا اواخر خرداد ماه ادامه پیدا می کند و از آن به بعد رو به نقصان می گذارد. در ماههای آبان و آذر فعالیت زاد و ولد بکلی متوقف می گردد. نژادهای مختلف زنبورعسل از این حیث دارای خصوصیات متفاوت هستند. هنگامی که تولید مثل کلنی در حداکثر توسعه خود می باشد، یک ملکه ممکن است 1500 تا 2000 تخم در روز بگذارد.
اگر چه یک زنبور کارگر بتنهایی می تواند یکی دو هفته در قفس زنده بماند ولی هیچ زنبور کارگری مایل نیست که به حالت انفرادی زندگی کند و در اولین فرصت، به یک کلنی می پیوندد. زنبورهای کارگر اغلب بوسیله بو، ارتعاشات صوتی، دید و حرارت به هم جذب شده به صورت دسته در می آیند. زنبورهای یک کندو وقتی که فاقد ملکه نیز باشند از هم پراکنده نمی شوند و باز هم تقسیم کار در بین آنها حکمفرما می باشد. عده ای به صورت دسته جمعی در کندو می مانند و عده قلیلی برای آنها غذا می آورند.
با اینکه ملکه در بهم آمدن افراد یک کلنی تاثیر عمده ندارد ولی برای بقای کلنی نهایت ضرورت را دارد.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
صفحات

دانشجویان محترم پس از خرید می توانند فایلی که حاوی صفحات مربوط به امتحان پایان ترم مدیریت فناوری اطلاعات و فایل اصلی مربوطه می باشد را دانلود نمایند.لازم به ذکر است صفحات و نکات مربوط به امتحان از داخل فایل اصلی جدا گردیده و به صورت یک فایل به تعداد 41 صفحه جهت مطالعه در دسترس می باشد.

1 عدد فایل پی دی اف حاوی صفحات و نکات مربوط به امتحان شامل 41 صفحه

1 عدد فایل پی دی اف حاوی کلیه صفحات مدیریت فناوری اطلاعات شامل 112 صفحه



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

هدف:

معرفی مدیریت کیفیت نرم افزار و اندازه گیری نرم افزار است.

مدیریت کیفیت، بررسی مستقلی را بر روی فرآیند توسعه انجام میدهد.

قطعاتی که توسط فرآیند نرم افزار تحویل داده میشوند، ورودی فرآیند مدیریت کیفیت هستند و بررسی می شوند تا تضمین شود که با استانداردها و اهداف سازمانی سازگارند.



دریافت‌فایل