*تحقیق بررسی نگرش معلمان و دانش آموزان به شیوه های ارزشیابی در مدارس راهنمایی شهر نیشابور*
تعداد صفحات: 30
فرمت فایل: word
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده ............................................... 1
فصل اول : بیان مسئله
بیان مسئله ....................................... 2
اهداف تحقیق ......................................... 3
اهمیت و ضرورت........................................ 4
سوالات پژوهشی ........................................ 5
فصل دوم : پیشینه تحقیق
پیشینه تحقیق ........................................ 6
فصل سوم : روش تحقیق
روش تحقیق............................................ 8
فصل چهارم : یافته های تحقیق
پاسخ به سوالات پژوهشی ................................ 9
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
نتیجه گیری و بحث ................................... 14
پیشنهادات .......................................... 18
یادداشت ها ......................................... 19
منابع مورد استفاده ................................. 20
پیوست .............................................. 21
فهرست جداول
جدول 1-4....................................... 9
جدول 2-4 ..................................... 10
جدول 3-4...................................... 11
جدول 4-4 ..................................... 11
جدول5-4....................................... 12
جدول 6-4...................................... 12
« چکیده»
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین ارزشیابی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان راهنمایی بر روی 64 دانش آموز و 64 معلم انجام گرفته است.
جهت گردآوری داده ها، 2 عدد پرسشنامه شامل سئوالات محقق ساخته، یکی ویژه دانش آموزان با تعداد 10 سئوال و دیگری ویژه معلم با تعداد 20 سئوال تهیه و اجرا شد، که بعد از تجزیه و تحلیل داده ها نتایج حاصل به شرح زیر می باشد:
اکثر دانش آموزان و معلّمان دوست دارند امتحانات به صورت کتبی برگزار شود زیرا این روش اضطراب دانش آموز را کاهش داده و نمره گذاری برای معلم را راحت تر می کند.
آنها معتقدند که ارزشیابی به شیوه ی کیفی و توصیفی بهتر است و برگزاری روش عملی و شفاهی ارزشیابی با مشکلاتی مواجه است. اکثر معلّمان از وضع موجود ارزشیابی راضی هستند که دلایل متفاوتی را برای آن می توان بیان کرد. ارزشیابی به صورت عملی و شفاهی در تشخیص مشکلات یادگیری فراگیران و رفع ابهامات جزئی آنها می تواند بسیار مؤثر باشد.
لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-104987-%d8%aa%d8%ad%d9%82%db%8c%d9%82-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d9%86%da%af%d8%b1%d8%b4-%d9%85%d8%b9%d9%84%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%88-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2/
- ۹۵/۰۶/۲۴