امیر فایل

  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحات:16


فهرست مطالب :

2- انتقال فناوری
3- از انتقال فناوری تا یادگیری و ظرفیت&zwnj های فناوری
4- روشهای انتقال فناوری بین&zwnj المللی
5- جنبه سیاستگذاری
چکیده
یکی از مفاهیمی که در روند داد و ستد بین کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته کاربرد فراوان دارد، انتقال فناوری است. این فرایند یک سویه که معمولاً از کشورهای توسعه یافته به کشورهای در حال توسعه جریان دارد، به صورت دانش فنی در عرصه&zwnj های مختلف به طرق معینی جابجا می&zwnj شود. اما همان طور که در مطلب زیر می&zwnj آید، چنین فرایندی ضرورتاً به توسعه فنی و اقتصادی کشورهای دریافت کننده نمی&zwnj انجامد. این مقاله برخی از ملاحظات مربوط به انتقال فناوری در دنیای امروز را بررسی می&zwnj کند. انتقال فناوری عبارتی است که برای توصیف فرایندهای جابجایی دانش در درون یا بین سازمانها به کار می&zwnj رود. انتقال فناوری بین&zwnj المللی به شیوه این کار بین کشورها اطلاق می&zwnj شود. انواع انتقال فناوری، ملاحظات انتقال فناوری، از انتقال فناوری تا یادگیری و ظرفیت&zwnj های فناوری، روشهای انتقال فناوری بین&zwnj المللی و جنبه&zwnj های سیاستگذاری انتقال فناوری بین&zwnj المللی مطالب این مقاله را تشکیل می&zwnj دهند.
منبع : روزنامه همشهری،&zwnj سه&zwnj شنبه 8 شهریور 1384، سال سیزدهم، شماره 3787، صفحه 11.
توضیح : به گفته مترجم، این مقاله به زبان لاتین در سایت www.scidev.net موجود است اما سایت راهکار مدیریت این مقاله را در آن سایت نیافت.
کلیدواژه : انتقال فناوری؛ انتقال فناوری بین&zwnj المللی؛ مدیریت فناوری
________________________________________
1- مقدمه
یکی از مفاهیمی که در روند داد و ستد بین کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته کاربرد فراوان دارد، انتقال فناوری است. این فرایند یک سویه که معمولاً از کشورهای توسعه یافته به کشورهای در حال توسعه جریان دارد، به صورت دانش فنی در عرصه&zwnj های مختلف به طرق معینی جابجا می&zwnj شود. اما همان طور که در مطلب زیر می&zwnj آید، چنین فرایندی ضرورتاً به توسعه فنی و اقتصادی کشورهای دریافت کننده نمی&zwnj انجامد. این مقاله برخی از ملاحظات مربوط به انتقال فناوری در دنیای امروز را بررسی می&zwnj کند.



دریافت‌فایل



لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-98489-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d9%87-%d9%85%d8%a8%d8%a7%d8%ad%d8%ab-%d9%88-%d8%af%d9%8a%d8%af%da%af%d8%a7%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%d9%8a-%d9%85%d9%88%d8%ac%d9%88%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d8%b2/
  • ۹۵/۰۵/۲۶
  • amir notic

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی